Nadváha není většinou problém, obezitu už ale ano. Chcete-li se tohoto problému zbavit, budete se muset naučit lépe stravovat a také sportovat.

Vhodný způsob efektivního hubnutí

Samozřejmě, že každý asi tuší, že Češi nejsou zrovna nejhubenější v Evropě, a už vůbec ne na světě. Přeci jen stačí občas vyjít ven na ulici a rozhlédnout se kolem sebe. Hlavně čeští muži, co se nadváhy týče, o sebe moc nedbají. Tloušťka v našich končinách rozhodně není sprosté slovo, často je to naopak. Mnoho lidí má stále za to, že jde o znak přebytku, a tudíž bohatství. Tohle možná platilo pár století zpátky, ale v současné době je většina úspěšných lidí hubená, nebo alespoň nejsou vyloženě tlustí. Tloušťka totiž nejenže není sexy, ale je také docela nezdravá. Hlavně v případě, kdy už se jedná o obezitu.

Svačinka

Obezita dokáže člověka pořádně potrápit. Zjistit ji u sebe můžete snadno, a sice pomocí váhy, nebo ještě lépe s pomocí BMI kalkulačky. Ta je mnohem přesnější než váha, a proto je lepší volit pro příště radši ji. Hmotnost sama o sobě totiž nemusí být za všech okolností určující. Vyšší lidé jsou třeba vždy hmotnější než jedinci s průměrnou či podprůměrnou výškou. Je tedy lepší se vždy spoléhat na index BMI.

Zápisníček

Pokud zjistíte, že nejste spokojeni s vaší váhou, je asi nejlepším způsobem, jak zhubnout, je začít držet nějakou formu diety. Zní to sice trochu drasticky, ale pouze výrazná změna jídelníčku se může efektivně promítnout do hmotnosti jedince. Diet je dnes spousta a na každého funguje něco jiného. Obecně ale platí, že je vhodné vynechat z jídelníčku všechny sladké a tučné potraviny a polotovary. Naopak, zelenina je vítaná v jakémkoliv množství. Dokáže totiž zasytit, aniž by zvyšovala kalorie.

Hubnutí se dá podpořit také vhodným pohybem. Vhodný pohyb není ale šourání se z gauče na záchod a zpět. Je potřeba se alespoň trochu zapotit. A to ne jednou týdně, ale nejlépe každý druhý den. Běhání je k tomuto účelu ideální, stejně jako třeba rychlejší procházky. Výborná je i jízda na kole a určitě byste se měli začít věnovat třeba i plavání, při kterém člověk posílí, ale zároveň ubere na váze.